Tuesday, June 9, 2009

Tagasiside Germanile

Iga kord kui aine lõppes, siis küsisin õpilastelt kolm küsimus:
1) Mida ma tegin halvasti? Mida ma ei tohiks rohkem mitte mingil juhul teha.
2) Mida ma tegin hästi? Mille tegemist ma peaksin jätkama ka teistes klassides.
3) Mida õppisid siit ainest?

Täna mõtlesin, et oleks pidanud juurde küsima ka soovitusi, kuidas ma neid halbu asju võiks siis teisiti teha.. Suuliselt ma osad soovitused täna ka sain.

Kõige enam huvitab mind loomulikult esimene küsimus.
(Nüüd avastasin lisaks, et osad tagasiside lehed on teadmata kadunud - pean kindlasti need üles leidma!)
1)
a) Alguse poole eriti toodi välja, et võiks olla rangem või hoida rohkem korda.
Olen sellele üsna palju mõelnud. Kõige tähtsam oli välja mõelda meetodid, mis ei läheks vastuollu minu põhieesmärgiga mitte minna endast välja ning mitte olla ebameeldiv õpilaste suhtes.

Kõigepealt ebameeldivate olukordade lahendamiseks (loomulikult peale igasuguste suuliste märkuste jmt) püüdsin ma kaardistada probleemi allikas ning lasta tal kirjutada essee. Teemaks valisin esimesel juhul "Mida teha tundi segava õpilasega?" ning järgmiste juhtude teemad oli plaanis välja mõelda, kui tekib järjekordne keeruline olukord. Tavaliselt enam keegi pole tahtnud esseed kirjutada.

Essee on vaja valmis kirjutada jooksva tunni jooksul, mis hoidis teda aktiivsena kogu selle aja. Hindasin tööd nagu ikka maksimaalselt hindega 5. Lisaks ütlesin õpilasele, et just neid meetmeid ma hakkangi edaspidi kasutama kui peaks edaspidi probleeme tekkima.

Selgituseks nii palju, et probleem ei ole see, kui õpilane tahab palju rääkida või on väga aktiivne. Probleem tekib alles siis, kui tema tegevus hakkab ülejäänusid segama. Muutub ta siis agressiivseks vmt. Kui õpilane on väga aktiivne, siis ma lihtsalt suhtlen temaga rohkem. Tähelepanuvajadust on ka vaja rahuldada minu meelest..

b) Ranguse all seletati veel ka seda, et ma peaksin rangemini hindama neid, kes ei esita töid jne. Just selles osas olen tõesti olnud väga valel teel minu meelest. Selgituseks ütles täna üks õpilane, kellel muidu hinded 4-5, et kui oli vaja ära tuua esimene kodune töö ning nemad tegid selle ruttu valmis (rühmatöö oli), kuid teised mitte ning läksid ka tähtaegadest üle, siis edaspidi tekkis neil tunne, et töid ei olegi vaja õigel ajal esitada - niikuinii vahet ei ole.

Kuigi esseede ja tähtsamate töödega on nii, et on tähtaeg ja selle ületamisel enam maksimumhinnet ei saa jne, siis võib-olla proovin ka sellist lahendust, et õigeks ajaks esitamata tööde puhul kannan kohe puudulikud hinded sisse. Võib-olla see motiveerib neid ka aktiivsemalt parandama ja päevikusse jääb märge, et enne oli see hinne puudulik.

Rohkem läbivaid puudusi minu puhul välja ei toodud. Üksikud olid ka sellised nagu - panid mulle halba hinde jne. Kui midagi esines vaid üks kord, siis võtsin seda kui subjektiivset arvamust ning suhtusin natuke kriitilisemalt.

2) Positiivsest läbivaks oli see, et teemade seletamisel tõin enamasti näiteid ning tihti näiteid enda elust. Öeldi, et nende õpetajatest vähesed toovad sisse eraelu.

Kuna aines on üsna suur osa nö. loengu tüüpi tunde (vähemalt esimeses pooles), siis mäletades ise loenguid tean kui igavad need võivad olla. Parim, mida siia juurde sai sisse tuua on näited ning põnevad lood.

Lisaks toodi välja, et meeldis teha rühmatöid ja aktiivsemat laadi ülesandeid (kuigi jällegi päris kõigile see ei meeldinud), nalja sissetoomine oli positiivne, ei närvitse. Võib-olla oli miskit veel.. selles osas oli väga palju erinevat.

Kolmandat punkti ei hakka otseselt lahkama.

Üldiselt mina olen tulemustega rahul, sest arenemisruumi veel on ning kõik ei ole halvasti ka :)

No comments: