Eelmisel nädalal tuli esimest korda ette, kus tekkis olukord, mida ma ohjeldada ei suutnud. Tundi lihtsalt ei saanud edasi anda, sest õpilased vaidlesid omavahel, mõned olid niisama ükskõiksed, osad üritasid vaikselt olla ja isegi kaasa rääkida.
Ühes olukorras eriti eristus üks õpilane. Tema käitumine küll ei meeldinud teistele, kuid kuna mõned üksikud siiski muiatasid, arvas ta, et ta tegevus on naljakas ja tuleks jätkata. (Tegi ta mingeid hääli jne). Kui ta korduvalt ei tahtnud teemas püsida, siis arvasin, et annan talle kirjutada esse teemal "Mida teha tundi segava õpilasega?". Väga palju see teda maha ei rahustanud tegelikult, kuid miskipärast ma arvasin, et ta ei saa selle kirjutamisega hakkama ja halb hinne võiks teda mõtlema panna.
Jah, tal oli üsna palju kirjavigu ja ka vormistus ei olnud parim (kogu tekst oli ühes lõigus), kuid sisust võis siiski välja lugeda sissejuhatuse ja kokkuvõtte. Ka teemast kaldus ta algul veidi eemale.
Kuid tegelikult tõi ta välja laias laastus üsna õiged mõtted. Rääkis ta natuke, miks üldse õpilane tundi segama hakkab (tema arust). Nimelt just siis kui tund tundub igav. Ja tal on tegelikult ju õigus. Iseasi, kas see annab põhjusi just segamiseks. Tema poolt oleks võib-olla parem käitumine hoopiski tunni huvitavamaks tegemine kasvõi sellega, et antud teemal küsimusigi esitada.
Veel ta rääkis ka siiski sellest, kuidas tuleks õpilasi karistada, kui nad ei allu distsipliinile - kordagi ta isegi ei kahelnud selles, et karistada tuleb. Essee on ju oma arvamuse avaldamine.. Seal hulgas ka antud küsimuse vaidlustamine.
Kas teile ei tundi see lause veidi naljakas? Minule tundub see veidi sõjardlik ning üleüldse ühe tüüpilise tehase moodi ettevõtte süsteem. On reeglistik (mis hoiab distsipliini) ning kui inimene ei järgi seda, siis teda karistatakse. Ja seda tambitakse ju õpilastele esimesest klassist peale. Mida sa enam saad muuta keskkooli tasemel, kui 9a. on asjad nii käinud?
Karistuses märkis ta hästi välja, et kui õpetaja tahab endale lisatööd, siis võib ta õpilase esseed kirjutama panna :) Ta mainis ära ka seletuskirja, mis pidavat olema kõige "leebem", kuid essee ongi sisuliselt seletuskiri, lihtsalt minu meelest isegi parem.
Mida aga toob kaasa see, kui ta otsustab igavas tunnis segama hakata? Tegime täna kontrolltöö. Seal oli tema tulemus ka kõige halvem, kahjuks.
Pole talle essee eest veel hinnet päevikusse märkinud - tahtsin temaga sellest rääkida. Kuna mõtleb ta enam-vähem õigesti ja pole ta nii saamatu midagi, siis ehk ta oskab ka soovitada, kuidas siis seda tundi huvitamaks muuta? Üritan ka ära seletada, et tegelikult kui me suudame kiiremini "tuima teooria" läbi võtta, siis jääb rohkem aega erinevate simulatsioonide ja "vabas õhkkonnas" arutluste jaoks. Kuna aga tund venib üsna palju, siis me lihtsalt püsimegi vaevu graafikus. Antud hetkel ma väga ei vaidlusta õppekava ja teemad, mida võiks teada. Tegelikult on need üsna tavalised ja kui õpilane neid ei taha omandada, siis on isegi raske lugeda ajalehti.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment