Tuesday, August 26, 2008

Õpetajate esitlusoskus



Täna oli meie koolis eelmise aasta projekti raames tehtud e-õpiobjektide kaitsmine.

E-õpiobjekt on sisuliselt kodulehekülg mingil konkreetsel teemal, mida õpetajad saaks kasutada oma tunni ettevalmistamisel, lisatöö andmisel jne. Samas, teemast rohkem huvitunud õpilastel oleks võimalus midagi juurde õppida. Teoorias on ju ilus.. Põhiprobleem: Selle eest saab raha (suhteliselt hästi).

Jah, tehtud töö eest on mõnus raha ka saada, kuid näis, et õpetajad tegidki neid projekte puhtalt raha pärast. Näiteks ühes õpiobjektis oli kokku kogutud ja ära struktureeritud Wikipediast. Mitte midagi uut ega enda poolt - midagi põnevat ei ole üldse. Miks siis peaks õpilane või veel rohkem, õpetaja, just sellele lehele suunama, kui kõike saab kätte Wikist ja võib-olla sealt saab isegi rohkem.

Mis mind seda postitust kirjutama ajendas oli aga õpetajate esitlusoskus. (Postituse pilt on päris slide, küll aga mitte tänasest päevast.. aga ürpis sarnane) Esitlus toimus istudes laua taga. (võib-olla oli see mingi nõue) Kui lugeda Presentation Zen-i blogi ja Garr-i soovitusi üldiselt, siis praktiliselt kõik esitlused võiksid kuuluda gruppi: Kuidas esitlusi mitte teha.

Esineja istus tuimalt laua taga (parimal juhul esitleja küsis publikult küsimusi isegi :p ), slideshow oli julmalt teksitpõhine mõne vaikimisi taustaga, bullet pointe täis tipitud. Mõned esinejad ei teinudki muud, kui lugesid oma slaidshowd.

Lühemalt öeldes.. Oeh.. Tahtsin vaadata huvitavaid esitlusi (ja kui peaks see aasta sama projekt tulema, siis kuulata juba eelnevalt veidi maad), kuid vahepeal pani ikka mõtlema küll, kas see õpetaja annab oma tundi ka selliselt? Kas ma tahaks selle õpetaja tunnis istuda? Kui esimese küsimuse vastus on "jah", siis teise oma on kindlalt "ei".

No comments: